Uyku halinde cinsel organdan gelen akıntı (rüyalanmak / ihtilam) guslü gerektirir mi?

Uyku halinde cinsel organdan gelen akıntı guslü gerektirir mi?

Bir kimse, uykudan uyanınca ihtilam olduğunu (yani, rüyada cinsel ilişkide bulunduğunu) hatırlar ve üzerinde de yaşlık görürse kendisine gusül lazım gelir.

Uykudan uyanınca ihtilam olduğunu hatırlamayan fakat üzerinde yaşlık gören kimsenin de gusül yapması gerekir. İhtilam olduğu halde bunu gösteren bir yaşlık bulunmazsa yıkanmak gerekmez. Zira bir hadisi şerifte Hz. Aişe validemiz kendisine sorulan bir soruya cevaben şöyle demektedir:

Rasulüllah (s.a.s.)’e ihtilam olduğunu hatırlamadığı halde (çamaşırında) ıslaklık bulan kimsenin durumu soruldu. Efendimiz: ‘Gusleder’ buyurdular. İhtilam olduğunu gören, fakat ıslaklık bulmayan kişinin durumu sorulunca, “Ona gusül gerekmez” buyurdu.

KADIN İHTİLAM GÖRÜRSE…

“Bunu gören kadına da gusül gerekir mi? “ diye sorulunca, Rasulüllah (s.a.s.) “Evet, çünkü kadınlar erkeklerin benzeridirler.” buyurdu (Ebu Davud, Taharet, 14).

Oruçlu iken ihtilam olmanın veya cünüp olarak sabahlamanın hükmü nedir?

Oruçlu iken rüyada ihtilam olmak orucu bozmaz, gusletmeyi geciktirerek cünüp olarak sabahlamak da oruca bir zarar vermez. Nitekim Hz. Peygamber (s.a.s.)’in Ramazan’da imsaktan sonra yıkandıkları hadis kaynaklarında (Buhari, Savm, 25) yer almaktadır. Ancak, zorunlu bir durum olmadıkça, hemen boy abdesti alınmalıdır (Fetavay-ı Hindiyye, Beyrut 1980, II, 203).

İstamna (Masturbasyon) yapmak orucu bozar mı ?

Oruçluyken mastürbasyon yapan kimsenin orucu bozulur. Bunun için tövbe edip bir gün kaza orucu tutması gerekir; kefaret orucu tutması gerekmez.

Mastürbasyonun orucu bozduğu, fakat sadece kaza gerektiği, Hindiyye, Bahr ve Dürr-ül-Muhtâr ve diğer fıkıh kitaplarında yazılıdır.

Farz olduğu halde Ramazan’da kasten oruç tutmamak veya başlanan orucu bozmak, haram olup büyük günahtır. Mastürbasyon yapmak, orucu bozarsa da kefareti gerektirmez. Böyle bir davranıştan dolayı tövbe edilmesi ve bozulan orucun gününe gün, kaza edilmesi gerekir.

Ramazanda, orucu bozup kaza gerektiren bir şeyi, kasten iki veya daha fazla yaparak orucu bozmak, kefareti de gerektirir. (Redd-ül-muhtar) [Demek ki, aynı ramazanda, iki kere mastürbasyon yaparsa kefaret de gerekiyor.]

(KEFARET: 60 gün peş peşe oruç tutmak….

Oruç kefareti için peş peşe, 60 gün oruç tutar. 60 gün sonra, tutmadığı her gün için, birer gün daha tutar. Birkaç Ramazanda kefaretleri olan veya bir Ramazanda, 2 gün kefareti olan kimse, birinci kefareti yapmamış ise, ikisi için yalnız bir kefaret yapar. Birinci kefareti yapmış ise, ikinci kefareti de, ayrıca yapar.

Kefaret orucu, hastalık, yolculuk gibi bir özür ile veya bayram günlerine rastlamak sebebi ile bozulursa veya Ramazana rastlarsa, yeniden 60 gün tutmak gerekir. Bayram günlerinde bozmazsa, yine yeniden başlaması gerekir. Hayz ve nifas sebebi ile bozunca, yeniden başlamaz. Temizlenince, geri kalan günleri tamamlar. )

Büluğ çağına ermiş kimsenin dört çeşit suyu vardır.

1. İdrar,
2. Meni,
3. Mezî,
4. Vedî.

Bunlardan guslü gerektiren yalnız menidirMeninin üç özelliği vardır:

1. Sıçrayarak çıkması,
2. Hazzın hasıl olması.
3. Yaş iken hamur kokusunu, kuru iken yumurtanın beyaz kısmının kokusunu vermesidir.

Vedî, idrardan sonra çıkan katı ve beyaz bir sudur. Mezî de beyaz ve ince bir su olup, şehvet hissi galebe çaldığı anlarda meydana gelen bir sudur. Binâenaleyh söz konusu “vedi” ve “mezi”den dolayı gusül gerekmez.

Şehvetten dolayı kadından gelen ıslaklığa ise “kazi” denilmektedir. Bundan dolayı sadece abdest bozulur, ancak orucu bozmaz ve gusül gerekmez.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.